Список літератури: Що читати влітку учням 5-11 класів

За рекомендацією МОН/Files/images/knigi-shkolnaya-programma-670x351.jpg

Позакласне читання допоможе дітлахам підготуватися до наступного навчального року, розважить під час канікул та забезпечить новими знаннями.

5 клас

Легенди:

«Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати»,«Чому в морі є перли і мушлі».

Народні перекази:

«Прийом у запорожців», «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох»,«Летючий корабель».

Літературні казки:

Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис»,

Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка»,

Василь СИМОНЕНКО. «Цар Плаксій та Лоскотон»,

Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Загадки:

Леонід ГЛІБОВ. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?».

Літописні оповіді:

«Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»,

«Святослав уладає мир з греками…»,

«Володимир вибирає віру»,

«Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»,

Олександр ОЛЕСЬ. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»).

Світ природи:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…»,

Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В бур’янах»,

Павло ТИЧИНА. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…»,

Євген ГУЦАЛО. «Лось»,

Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,

Григір ТЮТЮННИК. «Дивак»,

Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець».

6 клас

Календарно-обрядові пісні:

«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».

Пісні літературного походження:

«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,

«Молитвою» О. КОНИСЬКОГО й М. ЛИСЕНКА,

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,

Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка».

Я і світ:

Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,

Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,

Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,

Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»,

ПРИГОДИ І РОМАНТИКА Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,

Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,

Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».

Гумористичні твори:

Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,

Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,

Павло ГЛАЗОВИЙ.«Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».

7 клас

Суспільно-побутові пісні:

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».

Про минулі часи:

Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало…», Тополя», «Як умру, то поховайте…»,

Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…»,

Григір ТЮТЮННИК. «Климко».

«Ти знаєш, що ти — людина»:

Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,

Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,

Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»,

Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»,

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»,

Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».

«Ми — українці»:

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили»,

Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька».

8 клас

Усна народна творчість:

Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю».

Світ української поезії:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…», «Мені однаково, чи буду…»,

Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»,

Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!», «Васильки», «Осінь»,

Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»,

Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова».

Національна драма:

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,

Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,

Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».

Український гумор:

Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

9 клас

Родинно-побутові пісні:

«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько».

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».

Давня література:

Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. «Слово о полку Ігоревім».

Українська література доби Ренесансу і доби Бароко:

Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту — звичай і права», «De libertate».

Нова українська література:

Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,

Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».

Література українського романтизму:

Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. «Пан та Собака»,

Євген ГРЕБІНКА. «Ведмежий суд». «Човен»,

Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон» «Кавказ» «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала…», «Марія», «У нашім раї на землі…» «На панщині пшеницю жала…». «Наймичка». «Доля», «Росли укупочці, зросли…»

Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,

Марко ВОВЧОК. «Інститутка»,

Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Не зaхвати солодкого зомління…»,

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «Кайдашева сім’я».

10 клас

Література 70-90-х років ХІХ ст.:

Панас МИРНИЙ. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»,

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Мартин Боруля»,

Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Облога Буші»,

Борис ГРІНЧЕНКО. «Каторжна»,

Іван ФРАНКО. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…», «Легенда про вічне життя», «Декадент», «Мойсей», «Сойчине крило».

Українська література 1910-х років:

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»,

Ольга КОБИЛЯНСЬКА. «Земля»,

Василь СТЕФАНИК. «Камінний хрест»,

Леся УКРАЇНКА. «Contra spem spero!», «І все-таки до тебе думка лине…», «Хвиля», «Стояла я і слухала весну…», «Уста говорять: “Він навіки згинув!..”», «Лісова пісня»,

Микола ВОРОНИЙ. «Іванові Франкові», «Блакитна Панна», «Інфанта»,

Олександр ОЛЕСЬ. «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в Казку»,

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Момент».

11 клас

Українська література 1920-1930 рр.:

Павло ТИЧИНА. «Арфами, арфами…», «О панно Інно…», «Ви знаєте, як липа шелестить…», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти»,

Євген ПЛУЖНИК. «Для вас, історики майбутні…», «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен – як срібний птах!..», «Річний пісок…»,

Микола ЗЕРОВ. «Київ − традиція»,

Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Молюсь і вірю…», «Солодкий світ!..»,

Микола ХВИЛЬОВИЙ. «Я (Романтика)»,

Юрій ЯНОВСЬКИЙ. «Шаланда в морі», «Дитинство»,

Валер’ян ПІДМОГИЛЬНИЙ. «Місто»,

Остап ВИШНЯ. «Моя автобіографія», «Сом»,

Микола КУЛІШ. «Мина Мазайло».

Література в західній україні:

Богдан-Ігор АНТОНИЧ. «Зелена євангелія», «Різдво»,

Осип ТУРЯНСЬКИЙ. «Поза межами болю».

Еміграційна література:

Євген МАЛАНЮК. «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?..»,

Іван БАГРЯНИЙ. «Тигролови».

Українська література 1940−1950 рр.:

Олександр ДОВЖЕНКО. «Україна в огні», «Зачарована Десна».

Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.:

Василь СИМОНЕНКО. «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…»,

Дмитро ПАВЛИЧКО. «Два кольори»,

Іван ДРАЧ. «Балада про соняшник»,

Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»,

Ліна КОСТЕНКО. «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Українське альфреско», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Я вранці голос горлиці люблю…», «Недумано, негадано…», «Маруся Чурай»,

Василь СТУС. «Господи, гніву пречистого…», «О земле втрачена, явися…», «Як добре те, що смерті не боюсь я…».

Проза другої половини ХХ ст.:

Олесь ГОНЧАР. «За мить щастя», «Залізний острів» (із роману «Тронка»),

Григір ТЮТЮННИК. «Три зозулі з поклоном»,

Валерій ШЕВЧУК. «Дім на горі».

Українська історична проза:

Павло ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ. «Диво».




/Files/images/1.jpg

УВАГА!!!

НЕЗАБАРОМ РОЗПОЧНЕТЬСЯ ТИЖДЕНЬ ДИТЯЧОГО ЧИТАННЯ!!!

Не знаєте, як весело та цікаво провести свій вільний час? Тоді завітайте 21 березня до дитячої бібліотеки на день відкритих дверей «Ми читаємо завзято, а читання нам – це свято», потрапивши на яку, ви зможете опинитися на чарівному острові Читання. Разом з улюбленими літературними героями та шанувальниками читання здійснимо захоплюючу подорож сторінками цікавих дитячих книг. Працівники бібліотеки запропонують дотепні літературні ігри, конкурси, вікторини.


І ПОДВИГОМ, І ПАМЯТТЮ ЖИВІ

Вклоняємося Вічному вогню,
Вклоняємось доземно всім солдатам,
Що міряли дороги крізь війну,
Щоб нам сьогодні мріяти й кохати.

День визволення Роменщини від фашистських загарбників у роки Великої Вітчизняної війни – не лише привід для святкування, але, насамперед, можливість згадати самовідданість представників старшого покоління, які у воєнні часи витримали важке випробування.
Відзначаючи 70-у річницю визволення, перед обличчям постають обличчя воїнів-героїв, які ціною свого життя у запеклій битві з ворогом принесли радість визволення.
16 квітня 2015року в центральній міські бібліотеці для дітей були підведені підсумки першого туру сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду» в 2-х номінаціях: сімейні книги пам’яті; відеокниги.

Учасники конкурсу творчо, оригінально, нестандартно представили роботи, в яких відображалося їх відношення до учасників подій Другої світової війни.
Рішення журі було одноголосним. Всі роботи заслуговують на найвищу оцінку. Для участі в обласному турі конкурсу відібрані:
- філіал №1 ЦМБ для дітей;
- Центральна дитяча бібліотека для дітей;
- бібліотека сімейного читання;
- філіал №1 ЦМБ для дорослих.
Даний конкурс спрямований на розвиток цілісного світогляду учнів по питаннях, які довгий час замовчувалися, неадекватно і однобоко висвітлювалися в історіографії України. Під час роботи учні отримали знання, які допоможуть їм зрозуміти й оцінити історичні явища, використовуючи віднайдені документальні матеріали та дані з архівних джерел, які висвітлюють широкий аспект проблем “малої війни”, роль і місце партизанського руху та підпілля в розгромі німецько-фашистських загарбників в роки Великої Вітчизняної війни.

/Files/images/2.jpg



Увага!
З 06 лютого розпочинається обласний проект на кращу електронну презентацію "Перемозі присвячується"" /Files/images/Konkurs.jpg



ДО УВАГИ КОРИСТУВАЧІВ ДИТЯЧОЇ БІБЛІОТЕКИ!

22 січня 2015 року стартував обласний тур сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду», організований НБУ для дітей.

Умови та терміни проведення Конкурсу

У Конкурсі беруть участь діти у 2-х вікових категоріях:

· користувачі-діти 6-11 років;

· користувачі-діти 12-16 років.

Конкурс проводиться у 2-х номінаціях:

Ø сімейні книги пам’яті;

Ø відеокниги.

* Конкурс проводиться з 22 січня по 20 квітня на місцевому рівні;

Участь дитини у Конкурсі не обмежується однією роботою в одній номінації, вона може взяти участь в кожній номінації.

Вимоги щодо конкурсних робіт

1.Учасники Конкурсу кожної номінації та кожної вікової категорії разом з батьками готують книгу пам’яті свого роду, написану українською мовою, яка має бути гарно оформленою, за змістом і жанром за такими напрямами: родинні історії або розповіді про представників родини, які брали участь у Другій світовій війні – на фронті, у тилу, у партизанських загонах, у підпіллі, були вивезені до Німеччини.

2.Книга пам’яті в паперовому вигляді має бути виконана на аркушах формату А-4 за допомогою різних технік, з використанням будь-яких матеріалів.

3.Відеокнига виконується у форматі mp3, тривалість не більше 5 хв., з використанням фотоматеріалів, спогадів.

4.Кожна творча робота подається з коротким повідомленням про автора або групу авторів (прізвище, ім’я, клас, школа), назвою номінації до центральної міської бібліотеки для дітей (вул.Луценка,1).

* Оргкомітет


ПОЛОЖЕННЯ

про проведення обласного туру

сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду»

в бібліотеках Сумської області

1. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає порядок організації та проведення обласного туру сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду» (далі — Конкурс) в бібліотеках Сумської області.

1.2. Конкурс проводиться Українською асоціацією працівників бібліотек для дітей, НБУ для дітей під патронатом Міністерства культури України (далі – організатори) за підтримки Державної служби України у справах ветеранів та учасників АТО, Української спілки ветеранів Афганістану, Національного видавництва дитячої літератури «Веселка».

1.3. Інформація про проведення Конкурсу оприлюднюється на офіційних
веб-сайтах НБУ для дітей, СОДБ ім. М.Островського і бібліотек – учасниць Конкурсу та у засобах масової інформації.

1.4. Під час проведення Конкурсу обробка персональних даних учасників здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

2. Мета та завдання Конкурсу

2.1. Мета Конкурсу:

Ø формування у підростаючого покоління високої патріотичної свідомості;

Ø виховання шанобливого ставлення до пам’яті про Перемогу і ветеранів Другої світової війни;

Ø залучення дітей до збереження та усвідомлення знань про історію свого роду, своїх предків, виховання на цій основі поваги до старших поколінь та їхнього вкладу у відстоювання незалежності України;

Ø активізація діяльності бібліотек у сприянні розвитку дитячої творчості та підтримки обдарованих дітей.

2.2. Завдання Конкурсу:

Ø збереження пам’яті про події Другої світової війни та подвиги захисників нашої держави;

Ø стимулювання у користувачів-дітей бажання читати, творити, фантазувати;

Ø спонукання дітей творчо, оригінально, нестандартно представити роботи, в яких би відображалося їх відношення до учасників подій Другої світової війни.

3.Умови та терміни проведення Конкурсу

3.1. У Конкурсі беруть участь діти у 2-х вікових категоріях:

· користувачі-діти 6-11 років;

· користувачі-діти 12-16 років.

3.2. Конкурс проводиться у 2-х номінаціях:

Ø сімейні книги пам’яті;

Ø відеокниги.

3.3. Конкурс проводиться з 22 січня по 14 жовтня 2015 року у 3 тури:

§ перший – з 22 січня по 20 квітня на районному рівні;

§ другий – з 20 квітня по 05 травня на обласному рівні;

§ третій – з 10 травня по 14 жовтня в місті Києві.

3.4. Участь дитини у Конкурсі не обмежується однією роботою в одній номінації, вона може взяти участь в кожній номінації.

3.5. Районні оргкомітети вибирають по 3 призові роботи у кожної номінації та кожній вікової категорії і до 20 квітня 2015 року надсилають їх до Сумської обласної дитячої бібліотеки ім. М.Островського за адресою:

вул. Петропавлівська, 51, м. Суми, 40000.

4. Вимоги щодо конкурсних робіт

4.1. Учасники Конкурсу кожної номінації та кожної вікової категорії разом з батьками готують книгу пам’яті свого роду, написану українською мовою, яка має бути гарно оформленою, за змістом і жанром за такими напрямами: родинні історії або розповіді про представників родини, які брали участь у Другій світовій війні – на фронті, у тилу, у партизанських загонах, у підпіллі, були вивезені до Німеччини.

4.2. Книга пам’яті в паперовому вигляді має бути виконана на аркушах формату А-4 за допомогою різних технік, з використанням будь-яких матеріалів.

4.3. Відеокнига виконується у форматі mp3, тривалість не більше 5 хв., з використанням фотоматеріалів, спогадів.

4.4. Кожна творча робота подається з коротким повідомленням про автора або групу авторів (прізвище, ім’я, клас, школа), назвою номінації та згодою на обробку персональних даних встановленого зразка.

4.5. Надання творчих робіт розглядається як згода авторів на можливе їх подальше використання з дотриманням авторських прав.

4.6. Методичне забезпечення з питань організації і проведення Конкурсу в бібліотеках Сумщини здійснює відділ інформації та маркетингу Сумської обласної дитячої бібліотеки ім. М. Островського.

5. Критерії оцінки творчих робіт

5.1. Відповідність темі, номінації та вимогам оформлення роботи.

5.2. Оригінальність подання текстового матеріалу, його змістовне наповнення.

5.3. Естетичність оформлення.

5.4. Глибина та переконливість художнього замислу.

6. Фінансове забезпечення Конкурсу

6.1. Конкурс проводиться на безоплатній основі.

6.2. Витрати на організацію та проведення, підбиття підсумків та нагородження переможців Конкурсу здійснюється за рахунок спонсорських внесків, а також за рахунок коштів, не заборонених законодавством України.

6.3. Витрати на проїзд переможців до м. Києва здійснюються за власний рахунок, за рахунок спонсорських внесків, а також коштів, не заборонених законодавством України.

7. Організаційний комітет і журі Конкурсу

7.1. Для проведення першого туру Конкурсу в районах створюються місцеві організаційні комітети.

7.2. Для проведення другого туру Конкурсу створюється обласне журі, склад якого затверджується наказом директора Сумської обласної дитячої бібліотеки ім. М.Островського.

7.3. Для визначення переможців у третьому турі головний організаційний комітет визначає склад Головного журі, до якого входять представники організаторів Конкурсу, відомі українські дитячі письменники, художники-ілюстратори, мистецтвознавці (за згодою).

8. Визначення та відзначення переможців Конкурсу

8.1. Обласне журі Конкурсу підбиває підсумки та визначає по 3 переможці другого туру у кожній номінації та віковій категорії до 9 травня 2015 року.

8.2. Конкурсні матеріали другого туру надсилаються до головного організаційного комітету (03190, м. Київ, вул. Баумана, 60, Національна бібліотека України для дітей) до 1 червня 2015 року.

8.3. Для переможців Конкурсу третього туру в кожній номінації та віковій категорії встановлюються перше, друге, третє місця.

8.4. Головне журі оцінює роботи в третьому турі, що надійшли від обласних журі, та до 30 вересня 2015 року визначає переможців.

8.5. Переможці обласного етапу Конкурсу будуть відзначені дипломами та призами обласного оргкомітету.

8.5. Нагородження переможців Конкурсу дипломами та призами відбудеться під час святкування Дня захисника України 14 жовтня у Національній бібліотеці України для дітей.

9. Зберігання та публікація робіт, надісланих на Конкурс

9.1. Творчі роботи переможців обласного туру, надіслані на Конкурс, авторам не повертаються, а зберігаються в НБУдля дітей та можуть бути використані за згодою автора у її подальшій роботі.

Роботи учасників сімейного Конкурсу, що розглядалися обласним журі, які не стали переможцями, будуть повернуті авторам.

9.2. Результати Конкурсу узагальнюються відповідним наказом головного журі та оприлюднюються на офіційному сайті НБУ для дітей та у фахових друкованих виданнях.

9.3. За результатами Конкурсу готується виставка творчих робіт.

Кiлькiсть переглядiв: 98

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.